EV Arengu MTÜ Tugiisiku koolituse õppekava

Õppekava nimetus: Tugiisiku koolitus
Õppekavarühm: Sotsiaaltöö ja nõustamine

1. Üldsätted
EV Arengu MTÜ Tugiisiku koolituse õppekava (edaspidi õppekava) on alusdokument täiskasvanute koolituseks erakoolis. Õppekava lähtub Erakooliseadusest.

2. Õppekava eesmärk:
Anda vajalikud teadmised ja oskused sotsiaal- ja tugiisiku töö alal.

3. Õpiväljundid
Õppekava läbinud õppija:

  • omab pädevust töötada tugiisikuna erinevatele kliendirühmadele
  • oskab näha ja lahendada laste, erivajadustega inimeste ja täiskasvanute probleeme tänapäeva ühiskonnas
  • oskab aidata, tunneb ja on omaks võtnud sotsiaalalal aktsepteeritava inimkäsitluse
  • oskab pöörduda asjaajamisel või ülesannete lahendamisel õige haldusorganisatsiooni poole
  • oskab leida ning kasutada avalikke teenuseid
  • teeb koostööd nii meeskonna kui ka abivajajate ja nende lähedastega
  • on orienteeritud kliendikesksusele ja pidevale oma töö täiustamisele

4. Õpingute alustamise tingimused

  • soov omandada tugiisiku tööks vajalikke teadmisi
  • vähemalt keskharidus
  • arvutikasutamise algteadmised
  • puudub sissekanne karistusregistris

5. Õppe kogumaht
Õppekava näeb ette 180 ak. tundi (auditoorne ja praktiline töö — 140 tundi, iseseisev töö — 40 tundi)

6. Õppevorm
6.1. Kursuseõpe toimub hommikuses, päevases või õhtuses töövormis 3 — 4 korda nädalas maksimaalselt 8 ak. tundi korraga. Õppeaja kestus kuni 4 kuud.
6.2  Õppeaja arvestust peetakse akadeemilistes tundides.
6.3. Üks õppepäev kestab kuni 8 tundi.
6.4. Õppekeel on eesti ja vene keel.

7. Õppemeetodid
Õppetöö viiakse läbi järgmiselt: loeng, seminar, grupitöö, iseseisev töö.

8. Õppe sisu
Sotsiaalpoliitika

  • Professionaalse tugiisiku teenuse olemus
  • Isiklik abistaja ja tugiisiku teenuse erinevus
  • Seadusandlus ja õigused ning kohustused tugiisiku töös
  • Teenuse osutaja rollid töötamisel  klientidega ja piirid tugiisiku töös
  • Isikuandmete kaitse

Töö erivajadustega inimestega

  • Teenuste osutamine tugiisiku töös. Levinumad teenused.
  • Füüsilised ja psüühilised puudused
  • Puudega isku taotluste täitmise alused

Eripedagoogika ja psühholoogia alused

  • Arengupsühholoogia. Lapsepõlv ja noorus. Täiskasvanuiga. Vanadus ja surm.
  • Levinumad psühholoogilised probleemid inimese elu erinevatel perioodidel
  • Erivajadustega inimestega suhtlemine eriolukordades
  • Reageerimine käitumisprobleemidel
  • Probleemse käitumise põhjused, tagajärjed ja prognoosid

Koostöö klientide ja nende lähedastega

  • Suhtlemisoskused tugiisiku töös
  • Teenuste osutamise etapid
  • Tugiisiku isiksuse roll tema töös (väärtused, tõekspidamised jt)
  • Individuaalne töö, meeskonnatöö, võrgustiku töö
  • Väärkohtlemine sugulaste vahel
  • Kontakti loomine, intervjueerimine, aktiivne kuulamine, tagasiside
  • Kuulaja motiveerimine koostööks
  • Konfliktsituatsioonid
  • Koostöö manipuleeriva või vastupanu osutava kliendiga
  • Vägivald ja agressiivse käitumise tüübid
  • Vägivalla ennetamise võimalused
  • Tugiisiku töö väärkoheldud inimestega

Esmaabi

  • Elustamine
  • Välised verejooksud
  • Šoki olemus ja selle tunnused
  • Haavad, traumad ja luumurrud
  • Mürgistused
  • Söövitused, põletused, külmakahjustused
  • Esmaabivõtted ja –vahendid.

9. Õppematerjal:
Lektorite poolt koostatud konspektid

10. Õppekeskkonna kirjeldus
10.1. Keskkond õppeasutuses on piisav koolituse läbiviimiseks.
10.2. Koolituse toimumise aadress on Kivimurru 7, Tallinn.
10.3. Hoone otstarve-mitteeluruumid kortermajas. Õppeasutusse on tänavalt eraldi sissepääs.
10.4. Õpperuumid on puhtad, hea valgustusega, hea ventilatsiooni ja vajaliku temperatuuriga. Eraldi asub garderoob.
10.5. Õpperuumides on õppimise läbiviimiseks ette nähtud mööbel: lauad, toolid, tahvlid. Vajadusel võimalik kasutada projektorit ja arvutit.
10.6. Õpperuumid ja tehnika vastavad tervisekaitse-ja ohutusnõuetele.

11. Lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid
11.1. Täieliku koolituse  lõpus  õppija sooritab kirjaliku testi.
11.2.   Kursuse läbimise eelduseks on osalemine vähemalt 70% kontakttundidest ning lõputesti sooritamine tulemusele vähemalt 60%.
11.3. Vähemalt 70% kontakttundides osalenutele ja kirjaliku lõputesti tulemusele vähemalt 60% sooritanutele väljastatakse tunnistus.
11.4. Vähemalt 70% kontakttundides osalenutele, kelle lõputesti tulemus jääb alla 60% või kes ei ole lõputesti sooritanud, väljastatakse kursusel osalemist kinnitav tõend.

Partnerid



Facebook