EV Arengu MTÜ A2-taseme tasemeeksamiks ettevalmistamisele suunatud eesti keele täienduskoolituse õppekava

Õppekavarühm: Võõrkeeled ja -kultuurid, eesti keel võõrkeelena

Õpetajad: Alla Zarubina (pedagoogiline kõrgharidus, eesti keele õpetaja), Svetlana Savtšenko (pedagoogiline haridus, eesti keele õpetaja), Natalja Presnetsova (pedagoogiline kõrgharidus, eesti keele õpetaja)

1. Üldsätted
1.1. EV Arengu MTÜ A2-taseme tasemeeksamiks ettevalmistamisele suunatud eesti keele täienduskoolituse koolituse õppekava (edaspidi õppekava) on alusdokument täiskasvanute koolituseks erakoolis. Õppekava lähtub Täienduskoolituse standardist.
1.2. Õppekava näeb ette maksimaalselt 206 tundi keeleõpet (sh 156 ak.tundi auditoorset tööd ja 50 ak.tundi iseseisvat tööd), mis koosneb A2 – tasemekursusest. Õppetöö A2- tasemele kestab 4 kuud.
1.3. EV Arengu eesti keele koolituse õpe koosneb statsionaarsest keeleõppest.

2. Õpiväljundid
2.1 Koolituse lõpuks õppija oskab:
— lugeda ja kirjutada eesti keeles lihtsamaid tekste;
— mõista lihtsaid tekste, mis sisaldavad sagedasti kasutatavaid sõnu
— kirjutada sõnumeid, isiklikke kirju ning täita ametlikke dokumente oma isikuandmetega
— väljenduda lihtsal viisil igapäevateemadel;
— tabada lihtsamat faktiinfot teleuudistes;
— kasutada oma eesti keele teadmisi igapäevastes suhtlusolukordades, mis nõuavad otsest ja lihtsat infovahetust tuttavatel teemadel;
Kursuse edukalt läbinud valdavad sõnavara olulisematel teemadel: tervis, igapäevaelu, haridus, kinnisvara, töömaailm, (kodu)tehnika, õigusloome, kodu ja pere.

3. Õpingute alustamise tingimused
3.1. Koolituse sihtgrupiks on täiskasvanud õppijad, kes on huvitatud A2- taseme omandamisest.
3.2 Algastmel alustab õppija õpinguid suulise või kirjaliku koolitustellimuse alusel.
3.3. Õppija alustab õpinguid testi või vestluse alusel.
3.4. Õppimise alustamist tõendab kirjalik registreerimisleht ja leping.

4. Õppe kogumaht
4.1. Keeleõpe kursus tervikuna sisaldab 156 ak.tundi auditoorset tööd ja 50 ak.tundi iseseisvat tööd, kokku 206 ak. tundi.

5. Õppevorm
5.1. Kursuseõpe toimub hommikuses, päevases või õhtuses töövormis 1- 3 korda nädalas maksimaalselt 6 tundi korraga. Õppeaja kestus kuni 4 kuud.
5.2. Õppeaja arvestust peetakse akadeemilistes tundides.
5.3. Üks õppepäev kestab kuni 6 tundi.
5.4. Õppekeel on vene keel.

6. Õppemeetodid:
6.1 Õppetöö viiakse läbi loengu või seminari vormis: grupi- ja paaristöö, rollimängud, juhitud diskussioon, intervjuu, vabakirjutamine, probleemõpe, arutluskaart, mõistekaart.

7. Õppe sisu

Teema 1                                                                                                                            

Tere! (Endast ja teistest rääkimine)

Lugemine: Välimus. Iseloom
Rääkimine: Tervitamine ja tutvumine. Isikuandmed (nimi, aadress, telefon, sünnikoht ja –aeg, rahvus, vanus). Kirjeldamine: välimuse ja iseloomu; perekond, kodu ja töö; haridus, elukutse, hobid, huvid.
Kuulamine: Helilindid.
Kirjutamine: Harjutused.
Grammatika: Tegusõna pööramine olevikus. Asesõna nimetav ja omastav. Sees- ja alalütlev (kus?).
  Iseseisev töö: 2 ak.t

Kokku: 10 ak.t

Teema 2  

Milliseid keeli te teate?(Kultuur ja keeled, keelte õppimine)

Lugemine: Keeled. Euroopa riigid ja pealinnad. Rahvused.
Rääkimine: Vestlus päritolust ja keeleoskusest. Jutustus mõnest kultuurisündmusest.
Kuulamine: Helilindid.
Kirjutamine: Harjutused.
Grammatika: Seest- ja alaltütlev (kust?).Iseseisev töö: 2 ak.t

Kokku: 10 ak.t

Teema 3  

Milline haridus Teil on?(Haridus)

Lugemine: Kool. Ülikool.
Rääkimine: Oma hariduse ja koolielu kirjeldamine. Mis meeldis koolis ning mis mitte. Edasiõppimise kavatsused. Jutustus oma õpitulemuste kohta.
Kuulamine: Helilindid.
Kirjutamine: Harjutused.
Grammatika: Ainsuse nimetav, omastav, osastav. Mitmuse nimetav. Alalütlev ( kellel?). Alaleütlev (kellele?). Mitu? Põhiarvsõnad 1 –10. Käskiva kõneviisi eitus. Osutavad asesõnad see, need.Iseseisev töö: 2 ak.t

Kokku: 10 ak.t  

Teema 4                                                                                                                              

Mis on teie aadress? (Asukoht)

Lugemine: Tallinna linnaosad. Tallinna vanalinna vaatamisväärsused.
Rääkimine: Aadressi ja telefoninumbri küsimine. Helistamine. Isikuandmete küsimine.
Kuulamine: Helilindid.
Kirjutamine: Harjutused.
Grammatika: Ainsuse omastav. Ainsuse osastav. Põhiarvsõnad 11 –1000.Iseseisev töö: 2 ak.t

Kokku: 10 ak.t

Teema 5                                                                                                                            

Mis kell on?(Kellaaeg)

Lugemine: Kellaaeg (pool, veerand, kolmveerand). Mõõtühikud.
Rääkimine: Kellaaja küsimine. Info küsimine busside/rongide väljumisaja ja piletihinna kohta. Küsimuste esitamine kauguse ja pikkuse kohta.
Kuulamine: Helilindid.
Kirjutamine: Harjutused.
Grammatika: Ühendtegusõnade järjekord lauses. Sisse- ja alalütlev (kuhu?) Millal?Kaasaütlev. Millal? Käima, minema. Asesõna oma. Iseseisev töö: 2 ak.t

Kokku: 10 ak.t

Teema 6                                                                                                                            

Missugused inimesed sulle meeldivad?(Inimeste suhted ühiskonnas)

Lugemine: Iseloom. Välimus
Rääkimine: Suhted kolleegidega — kirjeldus. Inimeste kirjeldamine välimuselt kui ka muudelt omadustelt.
Kuulamine: Helilindid.
Kirjutamine: Harjutused.
Grammatika: Kaassõnad ees, taga, all, peal, ääres. Kellaaeg ( pärast, läbi). Isikunimede omastav. Arvsõna omastav. Liitsõna moodustamine. Liide –ne.Iseseisev töö: 2 ak.t

Kokku: 10 ak.t

Teema 7

Mida sa täna teed?(Vaba aeg, harrastused ja meelelahutus)

Lugemine: Eesti pühad ja tähtpäevad. Huvid. Hobid
Rääkimine: Jutustus oma huvialade kohta. Vestlus tegevustest, mis meeldivad või ei meeldi. Kutsumine kinno, teatrisse, kontserdile jne. Pühadesoovid. Vestlus kultuuri –või meelelahutusasutuse lahtiolekuaegade ja piletihinnade kohta.
Kuulamine: Helilindid.
Kirjutamine: Harjutused.
Grammatika: Järgarvsõnad. Ma-/da—tegevusmini. Tegevussõna olema minevik.Iseseisev töö: 2 ak.t

Kokku: 10 ak.t

Teema 8                                                                                                                               

Kellena te töötate?(Elukutse)

Lugemine: Elukutsed. Asutused/töökohad.
Rääkimine: Info küsimine ameti ja töökoha kohta. Oma elukutse ja töökohta kirjeldamine. Oma tööpäeva kirjeldamine. Oma tööga seotud kavatsused. Jutustus ühest juhtumist tööl.
Kuulamine: Helilindid.
Kirjutamine: Harjutused.
Grammatika: Saav, rajav, olev kääne. Isikuliste asesõnade nimetav, omastav, osastav. Kellaaeg(puudub, pärast). Rõhuliide –gi.Iseseisev töö: 3 ak.t

Kokku: 11 ak.t

Teema 9                                                                                                                            

Kas te otsite tööd?(Töö otsimine)

Lugemine: Tööintervjuu. Tööpakkumiskuulutuste lugemine.
Rääkimine: Tööintervjuu. Isikliku ankeedi täitmine. Jutustus, kuidas oma töö leidsin.
Kuulamine: Helilindid.
Kirjutamine: Harjutused.
Grammatika: Tingiv kõneviis. Millal? (sel, järgmisel, igal). Tegijanimi ja tegevusnimi. Liide –ti. Sisekohakäänete kordamine.Iseseisev töö: 3 ak.t

Kokku: 11 ak.t

Teema 10                                                                                                                            

Tere hommikust!(Igapäevaelu, kodu ja kodukoht)

Lugemine: Hommikused tegevused kodus. Hommikusöök. Ruumid korteris/majas. Sööginõud. Riided.
Rääkimine: Vestlus hommikutegevustest. Vestlus oma päevast. Söömisharjumuste tutvustamine. Kirjeldus oma kodu lähiümbrusest. Kirjeldus oma majapidamise ja kodu sisustuse kohta. Külaliste kutsumine.
Kuulamine: Helilindid.
Kirjutamine: Harjutused.
Grammatika: Ainsuse osastav. Kaasaütlev. Sagedusmäärsõnad. Ühendtegusõnad ( ära + verb).Iseseisev töö: 3 ak.t

Kokku: 11 ak.t

Teema 11                                                                                                                            

Läheme poodi (Sisseostud, hinnad)

Lugemine: Kauplused.Toiduained.
Rääkimine: Sisseostude tegemine toidupoes ja turul.Vestlus poodide asukoha ja lahtiolekuaegade kohta. Vestlus kaupade koguse, mõõtude või suurusnumbri ja hinna kohta. Kaupade hinna ja kvaliteedi võrdlus. Tasumine sularahas või pangakaardiga.
Kuulamine: Helilindid.
Kirjutamine: Harjutused.
Grammatika: Omadussõna võrdlusastmed. Ühildumine (gramm, kilo, pudel, purk). Mitmuse osastav.Iseseisev töö: 3 ak.t

Kokku: 11 ak.t

Teema 12                                                                                                                                

Kuidas tervis on?(Enesetunne, tervis, heaolu)

Lugemine: Tervislik seisund. Enesetunne.
Rääkimine: Kirjeldus oma tervisliku seisundi kohta. Vestlus polikliinikus arsti vastuvõtuaegade kohta. Jutustus oma halvast enesetundest. Ravimide ostmine apteegis.
Kuulamine: Helilindid.
Kirjutamine: Harjutused.
Grammatika: Omastava käände kordamine. Liitsõna moodustamine. Ühildumine (klaas, tükk+ osastav). Mitmuse osastav.Iseseisev töö: 3 ak.t

Kokku: 11 ak.t

Teema 13                                                                                                                               

Läheme kaubamajja (Teenindus)

Lugemine: Kaubamaja osakonnad. Tööstuskaupade nimetused.
Rääkimine: Riiete ja jalatsite ostmine. Suuruse leidmine ja sobivuse väljendamine.
Kuulamine: Helilindid.
Kirjutamine: Harjutused.
Grammatika: Mitmuse osastav. Järgarvsõnade käänamine.Iseseisev töö: 3 ak.t

Kokku: 11 ak.t

Teema 14                                                                                                                                

Läheme restorani (Söök ja jook)

Lugemine: Toiduained. Joogid ja söögid. Toiduretseptid.
Rääkimine: Kirjeldus igapäevaste toitumisharjumuste kohta. Laua broneerimine restoranis. Menüü põhjal söögi ja joogi tellimine. Söögi ja joogi pakkumine söögilauas.
Kuulamine: Helilindid.
Kirjutamine: Harjutused.
Grammatika: Lihtminevik.Iseseisev töö: 3 ak.t

 Kokku: 11 ak.t

Teema 15                                                                                                                            

Kui ilus minu kodukoht!(Keskkond, kohad, loodus, ilm)

Lugemine: Kodukoht. Loodus. Ilm
Rääkimine: Oma kodukoha kirjeldamine. Oma asukoha kirjeldus. Lühikõnelus ilmast. Maakardilt kindla info leidmine. Vestlus loomadest, lindudest, taimedest.
Kuulamine: Helilindid.
Kirjutamine: Harjutused.
Grammatika: Järgarvsõnade käänamine (millal? mitmendal? mitmendas?).Iseseisev töö: 3 ak.t

Kokku: 11 ak.t  

Teema 16                                                                                                                              

Võõras linnas (Reisimine, transport, vaatamisväärsused)

Lugemine: Objektid linnas. Liiklusega seotud väljendid.
Rääkimine: Tee küsimine ja juhatamine linnas. Sõiduplaani kasutamine. Suhtlemine ühissõidukites. Jutustus, kuidas ühistranspordiga sihtpunkti jõuda. Sõidupileti ostmine. Teatada oma sõidu sihtpunkti.
Kuulamine: Helilindid.
Kirjutamine: Harjutused.
Grammatika: Sisekohakäänete kordamine. Kaassõnad ees, juures, taga. Modaaltegusõnad.Iseseisev töö: 3 ak.t

Kokku: 11 ak.t

Teema 17                                                                                        

Hotellis (Reisimine, transport)

Lugemine: Hotelliga seotud sõnad ja väljendid.
Rääkimine: Tee küsimine linnas. Suhtlemine taksos. Hotellikohtade reserveerimine. Registreerumine hotellis.
Kuulamine: Helilindid.
Kirjutamine: Harjutused.
Grammatika: Täis- ja osasihitis. Saav kääne (kui kauaks?). Ühendtegusõna (edasi/tagasi +verb). Iseseisev töö: 3 ak.t

Kokku: 11 ak.t

Teema 18                                                                                          

Helistame (Telefonikõned)

Lugemine: Telefoniga seotud sõnad ja väljendid. Tähtsamad telefoninumbrid.
Rääkimine: Telefonikõnede pidamine.
Kuulamine: Helilindid.
Kirjutamine: Harjutused.
Grammatika: Ühildumine (vastama kellele? millele? mida?; küsima mida? kellelt? tänama keda? mille eest?). Ühendtegusõna (sisse/välja +verb).Iseseisev töö: 3 ak.t

Kokku: 11 ak.t  

Teema 19                                                                                                                             

Läheme panka, postkontorisse! (Teenindus)

Lugemine: Teenindus pangas. Postkontor.
Rääkimine: Suhtlemine postkontoris, pangas. Pakkide ja panderollide saatmine. Vestlus pangas toimingute kohta. Tasumine teenuste eest sularahas, ülekandega või pangakaardiga.
Kuulamine: Helilindid.
Kirjutamine: Harjutused.
Grammatika: Täis- ja osasihitis. Ühendtegusõna (ära +verb).Iseseisev töö: 3 ak.t

Kokku: 11 ak.t

Teema 20

Lõputest: 4 ak.t

 8. Õppekeskkonna kirjeldus
8.1 Keskkond õppeasutuses on piisav koolituse läbiviimiseks
8.2 Koolituse toimumise aadress on Kivimurru 7, Tallinn
8.3 Hoone otstarve-mitteeluruumid kortermajas. Õppeasutusse on tänavalt eraldi sissepääs
8.4 Õpperuumid on puhtad, hea valgustusega, hea ventilatsiooni ja vajaliku temperatuuriga. Eraldi asub garderoob
8.5 Õpperuumides on õppimise läbiviimiseks ette nähtud mööbel: lauad, toolid, tahvlid. Vajadusel võimalik kasutada projektorit ja arvutit
8.6 Õppeklassis olevad sõnastikud, käsiraamatud, testikogumikud jm. Õpilastele on tagatud väljaprinditud õppematerjalid, sõnastikud ja kirjutusvahendid. Õppeasutuses on EV Arengu MTÜ-le kuuluv printer, mida õpetajad saavad vajadusel kasutada. Seega kinnitame, et õppematerjale ja vahendeid jätkub kõigi koolitusel osalejate jaoks.
8.7 Õpperuumid ja tehnika vastavad tervisekaitse-ja ohutusnõuetele.

 9. Õppematerjalide loend:
Põhiõpikud:

  • Merge Simmul, Inga Mangus; Eesti keele õpik A1-A2: «Tere jälle»; 2012 a.
  • Mall Pesti, Helve Ahi; Eesti keele õpik algajatele A1+A2: “E nagu Eesti”; 2015 a.
  • Mall Pesti, Helve Ahi; Eesti keele õpik algajatele A1+A2: “E nagu Eesti”; 1998 a.
  • Õppematerjal:

  • Lektorite poolt koostatud konspektid.
  • Aavo Valmis, Lembetar Valmis; Lihtne eesti keele grammatika harjutuste ja võtmega; TEA; 2008 a.
  • Helle Leemets; Sammhaaval, Harjutusvihik; AS Pakett; 2002 a.
  • Loone Ots; Kaunis Külaline, Interaktiivne program eesti keele õppimiseks; Andromedia Grupp, 2005
  • Hille Pajupuu, Pille Reins; Eesti Keele harjutustest, Algtase ja muukeelne põhikool; AS Pakett; 2002
  • H.Leemets, A. Linnas, G.Kaarma, I.Külmoja, A.Õim, T.Lagle; Eesti-vene õppesõnastik; Valgus; 1990 a.
  • J.Tamm; Eesti-vene sõnaraamat; Valgus; 1977 a.
  • V.Muhel; Vene-eesti sõnaraamat; Valgus; 1977 a.
  • 10. Lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid
    10.1 Täieliku koolituse lõpus õppija sooritab kirjaliku testi
    10.2 Kursuse läbimise eelduseks on osalemine vähemalt 70% kontakttundidest ning lõputesti sooritamine tulemusele vähemalt 60%
    10.3 Vähemalt 70% kontakttundides osalenutele ja kirjaliku lõputesti tulemusele vähemalt 60% sooritanutele väljastatakse tunnistus
    10.4 Vähemalt 70% kontakttundides osalenutele, kelle lõputesti tulemus jääb alla 60% või kes ei ole lõputesti sooritanud, väljastatakse kursusel osalemist kinnitav tõend.

    11. Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus
    EV Arengu MTÜ poolt kaasatud õpetajail on erialane haridus, nad on läbinud suuremahulised erialased täienduskoolitused ning valdavad tänapäevast õppemetoodikat. Kõik koolitajad omavad varasemat töökogemust õpetataval erialal täiskasvanute õpetamisel.

    Partnerid



    Facebook